De spelersraad werd opgericht om de bestaande clubwerking nog te verbeteren en daarin de mening van onze (jeugd)spelers te horen over niet-sportieve items.
Doel
Door de spelersraad krijgen de spelende leden inspraak in de werking van onze club waardoor hun mening kan worden gekanaliseerd naar de sportieve staf en het bestuur.
De spelersraad is in de eerste plaats een adviesorgaan zonder beslissingsbevoegdheid waar ideeën en voorstellen tot initiatieven kunnen geventileerd worden. Spelers kunnen hun stem laten horen over wat ze goed vinden en wat verbeterd kan worden (tips, opmerkingen en klachten).
Vervolgens worden deze items grondig onderzocht waarna een actieplan kan worden opgesteld ter verbetering van de clubwerking. De feedback is van cruciaal belang voor een goede en transparante wisselwerking tussen alle partijen.
Waarvoor dient de spelersraad niet
Het mag nooit de bedoeling zijn om de vergaderingen te gebruiken als klankbord voor het spuien van kritiek op een trainer, afgevaardigde en/of een ploegmaat of een persoon welke betrokken is bij de werking van de club.
Samenstelling
Er zijn twee spelersraden binnen de clubwerking:
- (M)U13-U16
- U17-A-kern
De spelers van elke ploeg kiezen een afgevaardigde die hen vertegenwoordigt en hun punten overbrengt.
Functionering en rapportering
Een lid van het Jeugdcomité zorgt voor de gestructureerde set-up en roept de spelersraad minimaal twee keer per seizoen samen.
Het lid van het Jeugdcomité informeert het Jeugdcomité bij de eerst volgende vergadering, waarbij de voorstellen worden besproken en actiepunten uitgewerkt.
Nadat het Jeugdcomité een stelling inneemt of een beslissing neemt, wordt dit op de eerstvolgende vergadering meegedeeld aan de spelersraad.